۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۵۹۰۷۸۲
آیت الله حسینی بوشهری:

تجربه برجام ثابت کرد دشمن قابل اعتماد نیست|طرح تحریم ملت ایران شکست می خورد

تجربه برجام ثابت کرد دشمن قابل اعتماد نیست|طرح تحریم ملت ایران شکست می خورد
امام جمعه قم با بیان اینکه تجربه برجام ثابت کرد دشمن قابل اعتماد نیست، از مسؤولان خواست با برنامه ریزی دقیق و تکیه بر داخل مشکلات اقتصادی را حل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گفت: دشمنان یک جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ایران اسلامی به راه انداخته اند، گفت: هدف دشمن این است که مردم را از انقلاب جدا کند.

وی افزود: دشمن می خواهد با فشارهای خود انقلاب را شکست دهد، هدف دشمن رویایی مردم با نظام اسلامی است یعنی تحریم می کند تا مردم در برابر نظام و انقلاب قرار گیرند، دشمنان می خواهند دوباره بر ایران تسلط پیدا کنند و نام اسلام و انقلاب را از بین می برند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان با بیان این که دشمن از اسلامی که نماز، روزه و اعمال عبادی بی روح دارد استقبال می کند، اظهار داشت: دشمن از اسلام و انقلابی نگران است که در جامعه حرکت ایجاد کند، دشمن برای ضربه به انقلاب ترفندهای گوناگونی را به کار گرفته است.

وی ادامه داد: دشمن فشارهای مختلفی به کشور وارد می کنند، گاهی تهدید می کنند و گاهی هم مسؤولان را تشویق می کنند که اگر فلان کار انجام شود گره گشایی خواهد شد که نمونه آن را در جریان برجام دیدیم، این موضوع باید تجربه ای برای جامعه و مسؤولان باشد که نمی توان به دشمن اعتماد کرد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که در برابر دشمنان نباید ساده انگاری کرد، ابراز داشت: مسؤولان تلاش می کنند اما کافی نیست و ما برای مقابله با طراحی ها و توطئه ها علیه انقلاب نیازمند نقشه راه برای آینده هستیم و نباید دچار روزمرگی بشویم.

وی عنوان کرد: افق آینده باید برای مسؤولان و مردم روشن باشد، نیروهای انسانی و استعدادهای کشور می درخشند و ذخایر کشور قابل قیاس با بسیاری از کشورها نیست، انتظار ما از دولتمردان این است که با انسجام طراحی و برنامه ریزی داشته باشند و از ظرفیت های داخلی خوب استفاده کنند و از طریق دیپلماسی هم فعال باشند؛ دشمن بداند ملت ایران با این شجاعت و با وجود رهبری حکیم قابل تحریم نیست.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: مسؤولان باید مردم و ظرفیت های آنان را بشناسند و از توانمندی های آنان خوب استفاده کنیم، مردم باید خوب نظارت کنند و کسانی که در مسائل اقتصادی نقش دارند نباید در میدان دشمن بازی کنند، کسانی که دارای کارهای اقتصادی هستند نباید از روزهای سخت مردم سوء استفاده کنند.

وی اضافه کرد: مردم حق بزرگی بر گردن مسؤولان دارند و نمی توان با آن ها شوخی و اجناس را گران و احتکار کرد، داد مردم عزیز از این وضعیت در آمده و مردم در تنگنا قرار گرفته اند، اقتصاد کشور باید در مسیر همراهی با مردم باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که شرط گذر از مشکلات و ایستادگی در برابر دشمن توکل بر خداوند متعال است، گفت: با توکل به خدا می توان تدبیر و مشکلات را حل کند؛ ایمان صحیح، بصیرت و آگاهی، اقدام و عمل توسط مردم و مسؤولان و استقامت در مسیر الهی ما را به مسیر اصلی می رساند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پیش رو بودن شب یلدا گفت: صداوسیما تبلیغات بسیاری انجام می دهد که شب یلدار در پیش است، کاری به این جهت نداریم که پرداختن به این موضوع در این حد چقدر ضرورت دارد، سنتی در بین ایرانیان وجود دارد و ما هم دعوایی با آن نداریم.

وی افزود: هنر ایرانیان همواره این است که از سنت های ملی به دلیل باورهای اعتقادی به نحو احسن استفاده می کنند، چون به آموزه های دینی پایبند هستیم می توانیم از سنت ها به خوبی استفاده کنیم.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت صلح رحم در آموزه های دینی اظهار داشت: بر اساس آموزه های دینی کسانی که صله رحم می کنند عمرشان طولانی می شود و دارای روزی فراوان می شوند، امشب بسیاری دور هم جمع می شوند که این از فرصت باید برای از بین بردن کینه ها و دشمنی ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: باید به کار سنتی ملی رنگ دینی و الهی بدهیم، می توان به فقرای فامیل رسیدگی کرد و جلسات باید مبتنی بر محبت و صمیمیت باشد، مؤمنان از همه مسائل در جهت رضایت الهی استفاده می کنند.

امام جمعه قم با اشاره به مسائل منطقه گفت: قضایای سوریه خوشبختانه به جایی رسیده، رؤسای جمهوری که 8 سال این کشور را تحریم کرده بودند از رییس جمهور سوریه اجازه می گیرند که به این کشور بروند، این مسأله دستاورد مقاومت در برابر دشمنان است.

وی افزود: با توجه به شکست های متعدد و مفتضحانه، آمریکایی ها می خواهند دیگر شکست نخورند و از سوریه خارج شوند، یمن هم شرایط نسبتا خوبی پیدا کرده و مذاکرات آغاز شده است که نتیجه کار باید به نفع مردم یمن و انصارالله باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح ابراز داشت: آغاز و سرانجام زندگی این شخصیت بزرگ با معجزه بوده است، حضرت عیسی مظهر مبارزه با ظلم و فساد و پیام آور محبت بود.

وی عنوان کرد: کسانی که امروز در لوای پیروی از مسیحیت جنگ به پا کرده و کشورگشایی و جنایت می کنند، مسیحی واقعی نیستند و مسیحیان باید علیه جبهه استکبار و ستمگران فریاد بکشند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: متفکران عالم مسیحیت باید روشنگری کنند که عملکرد سرمداران کفر و نفاق در تضاد با تعالیم حضرت مسیح است؛ حضرت عیسی کتابی به نام انجیل دارد و در آن بشارت به آمدن پیامبر آخرالزمان یعنی حضرت رسول اکرم(ص) داده شده است که باید از ایشان پیروی شود./1323/پ201/ق

 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 18
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
سایت بسیار عالی و زیبا است. فقط موتور جستجو را قوی تر کنید
0
0